Irjen en Florence beantwoorden thuis alle klantenvragen

0
133

Klantendienst A.S. werkt na kantooruren gewoon van thuis uit.

Vragen over die aangekondigde bestelling op de webshop van A.S.Adventure? Of toch even checken of die jas die je op het oog hebt echt wel waterdicht is? De kans is groot dat je in de woonkamer van Irjen of Florence terechtkomt.

De klantendienst van A.S.Adventure is bereikbaar van 10 tot 22 uur en na de kantooruren en in het weekend werken de medewerkers van thuis uit.

Irjen werkt in de woonkamer

Bij A.S.Adventure zijn zeven à acht customer service-medewerkers aan de slag. Zij beantwoorden al uw vragen, soms van thuis uit. “In principe werk ik op het hoofdkantoor. Maar een tot twee dagen per week werk ik van thuis uit. Dat gebeurt bij een avondshift: van 16 tot 22 uur. Maar ook in het weekend werken we standaard van thuis uit”, vertelt Irjen Schamphelaere.

Het voordeel is natuurlijk dat je je niet hoeft te verplaatsen. “Binnenkort ga ik verhuizen naar Temse en dan is het wel een grotere afstand naar het werk. Maar het leukste vind ik gewoon dat je je werk kunt doen zonder je huis uit te komen”, oppert Irjen. A.S.Adventure voorziet alle infrastructuur: van headset en laptop en toebehoren, tot zelfs een bureaustoel.

Zelf werkt Irjen aan een aparte tafel in een hoek van de woonkamer. “Een aparte ruimte is niet verplicht of noodzakelijk. Maar het is natuurlijk wel belangrijk om de klanten goed te woord te kunnen staan. Mijn partner houdt er ook rekening mee als ik thuis moet werken”, stelt Irjen, die al twee jaar aan de slag is als customer service-medewerker.

Altijd thuis werken, hoeft zeker niet voor haar. “Dan zou ik het sociale aspect wel missen. Op kantoor zitten wij met alle collega’s aan een heel grote tafel. Het is ook altijd fijn om even feedback te krijgen tijdens je werk.”

Florence werkt aan haar keukenblok

Florence ging in augustus van dit jaar bij A.S.Adventure aan de slag als customer service-medewerker.  En ook zij werkt wekelijks een à twee dagen thuis. Net als bij collega Irjen is het haar taak om telefoontjes, mails en chats van klanten af te handelen. “Dat gaat dan van vragen over een geplaatste bestelling tot advies bij een aankoop van bijvoorbeeld kledij of een tent.”

Ook Florence vindt thuiswerk eerder iets voor af en toe. “Ik vind A.S.Adventure een topbedrijf om voor te werken en ik heb zeer toffe collega’s die ik ook graag terugzie.” Dat bij thuiswerk de verplaatsing wegvalt, is handig, maar voor haar niet cruciaal. “Ik woon in centrum Antwerpen en ben met de fiets op iets meer dan twintig minuten op het hoofdkantoor”, stelt ze.

Ziet ze thuiswerk tussen 16 en 22 uur ten slotte ook echt als werk? “Zeker. Je weet in die uren absoluut wat te doen en ik heb dus zeker ook het gevoel dat ik werk. Het is hier thuis qua context misschien meer ontspannen dan op mijn werk, maar ik zit hier dus niet in mijn pyjama voor de televisie.”

Tekst: William Visterin