Lidl maakt het leven Simpl (en komt met de fiets)

0
62

Nieuwe bezorgdienst volop getest op het hoofdkantoor

Een drukke levensstijl en mobiliteit vormen niet altijd een geweldig huwelijk. Het is vaak een race tegen de klok en een hele uitdaging om de huishoudelijke avondspits tot een goed einde te brengen met een gezonde maaltijd. De nieuwe bezorgdienst van Lidl maakt het leven echter gemakkelijker: Simpl levert meer dan vierhonderd kwaliteitsproducten met de fiets aan huis of op het werk.

Sinds begin augustus test het personeel van het Merelbeekse hoofdkantoor de nieuwe bezorgdienst van Lidl uit. Met Simpl kunnen de medewerkers online hun bestelling plaatsen, die per fietskoerier op het kantoor geleverd wordt. „Lidl is een groeiende winkelketen zowel qua personeelsaantal als qua filialen”, legt head of digital Thomas De Ganck uit. „We beseffen dat het voor onze medewerkers niet altijd evident is om tijdens de lunchpauze of na de uren nog naar de supermarkt te hollen. Nochtans hecht iedereen steeds meer belang aan gezonde voeding. Met Simpl willen we hen helpen om op een eenvoudige en duurzame manier verse producten naar keuze in huis te halen tegen dezelfde prijs als in de winkel.”

Online kiezen ze uit meer dan vierhonderd voedingsmiddelen voor ontbijt, lunch en avondeten. “Wie nog niet beslist heeft wat de pot die avond schaft, kan een recept aanduiden, waarvan de ingrediënten automatisch in zijn winkelmandje vallen. Vanaf 25 euro is de levering gratis.”

Minder druk

Met dit initiatief zet Lidl in op tijdsbesparing, gezonde voeding en duurzaamheid. Een ‘Lidliaan’ die voor 13 uur bestelt, krijgt zijn boodschappen immers tussen 15 en 16 uur geleverd door een fietskoerier. „Onze mensen moeten dus niet meer de baan op, wat minder drukte, files en uitstoot betekent”, aldus De Ganck. „Ikzelf ben ook gebruiker van het eerste uur en ben vooral blij dat ik mijn boodschappen enkele lokalen verder mag oppikken en recht naar huis kan. Mijn verse producten zitten in een papieren zak met mijn naam op en zijn al die tijd op de juiste temperatuur bewaard.”

Zoals elk nieuw project kampte deze eerste testfase met enkele kinderziektes. “Maar dankzij deze vele feedback met suggesties tot verbetering, is Simpl absoluut een succes geworden. Ook de inwoners van Gent centrum hebben er al van kunnen proeven en het initiatief werd ook door hen erg gesmaakt.”

Tekst: Grete Flies