Hoe M&M’s samenhorigheid wil aanmoedigen

Het bekende chocolademerk M&M’s, partner van de Rode Duivels, wil de supporters al zingend opwarmen voor het wereldkampioenschap voetbal tijdens de oefenwedstrijden van de Rode Duivels. Intussen oefenen ook de medewerkers van Mars al voor het WK.
Tekst: William Visterin

“Nu de oefenwedstrijden eraan komen, is het enthousiasme en de ondersteuning van de supporters als ‘een verenigde Twaalfde Man’ belangrijk”, zegt Sébastien Campopiano, marketing director chocolate bij Mars Belgium. “We weten allemaal dat de meeste Belgische supporters de tekst van het nationale volkslied niet helemaal kennen. Om dat te verhelpen, gaan de bekende M&M’s-karakters Rood en Geel de supporters helpen om het volkslied uit volle borst mee te zingen”, aldus Campopiano (zie foto onder), die de tekst van de Brabançonne zal verspreiden.

Allemaal rood

De bijhorende campagne ‘Together, we are all Red’ spreekt, volgens hem, voor zich. “Ook de M&M’s-karakters zijn verschillend: geel, rood, blauw, oranje, groen of bruin. Maar als het erop aankomt om achter de Rode Duivels te staan, dan zijn we allemaal, samen, rood.”

M&M’s zal de Belgische supporters oproepen om als een twaalfde man achter de Rode Duivels te staan, om te beginnen bij de drie oefenwedstrijden van de Rode Duivels in juni. Voor elke oefenmatch zal op groot scherm de Brabançonne in de drie landstalen, onder de noemer #SingwithUs, worden vertoond en geanimeerd door de M&M’s-karakters. Om de samenhorigheid en fun nog te verhogen, over de taalgrenzen heen, bombardeert Geel de leuze ‘Waar is da feestje?’ tot nationale slogan.

(lees verder onder de foto)
Campopiano

Ook medewerkers zingen mee

De medewerkers van Mars, producent van M&M’s, zijn betrokken bij het project. “Inclusiviteit en diversiteit betekenen voor ons in de eerste plaats dat elke medewerker erbij hoort”, benadrukt Pierre Camé, general manager bij Mars Belgium. “Als iedereen zijn eigen sterktes uitspeelt, wordt ook de hele ploeg sterker en het resultaat beter. Dat is bij de Rode Duivels niet anders.”

Camé geeft mee dat Mars Belgium al voor het tiende jaar op rij door de eigen werknemers is verkozen als ‘Great Place to Work’. “Bovendien werd het bedrijf ook genomineerd voor de Special Award ‘Inclusion’, een prioriteit bij Mars Belgium. Alle medewerkers van Mars Belgium, alsook hun honden ­– want ook die zijn welkom op het hoofdkantoor in Zaventem – zijn al flink aan het oefenen om vol overgave voor hun favoriete team te kunnen supporteren.”

Partnership met Rode Duivels

In een wereld van beursgenoteerde multinationals is Mars overigens een opmerkelijke onderneming. Het is nog altijd een familiebedrijf in handen van de gelijknamige familie, is niet-beursgenoteerd en houdt aan sterke waarden. Die worden samengevat in hun ‘vijf principes’: kwaliteit, verantwoordelijkheid, wederkerigheid, efficiëntie en vrijheid. Als waardegedreven bedrijf vindt Mars het naar eigen zeggen belangrijk om bij te dragen tot de cohesie. Niet alleen binnen het bedrijf, maar ook in de samenleving.

De Rode Duivels sluiten hier, volgens hen, goed bij aan. “Het partnership tussen M&M’s en de Rode Duivels is een ‘perfect match’. Bij beide merken staat kwaliteit voorop en ze streven ook hetzelfde na: verbondenheid creëren en versterken, maar ook meer ‘fun’ maken met de kleurrijke chocoladesnoepjes”, zegt Sébastien Campopiano.

Speciale M&M’s-editie

M&M’s, dat bij een op de vier gezinnen in huis wordt gehaald, is een merk uit het chocoladesegment ‘bite size’. Dit segment, met naast M&M’s ook onder meer Maltesers, is het snelst groeiende in chocolade. Overigens komt er, naar aanleiding van het WK, een special Belgian color edition-verpakking van M&M’s op de markt. Nu nog de Rode Duivels doen scoren in Rusland.
 

4 feiten over M&M’s

1. Het merk M&M’s verscheen voor het eerst in 1935 op de Amerikaanse markt. Pas later, in 1976, duiken ze in Europa en België eerst nog onder de naam Treets (met peanuts) en Bonitos (chocolade) op..
 
2. De M&M’s-karakters Rood en Geel waren er al van in het begin bij. Later kwamen er meer karakters, elk met hun specifieke persoonlijkheden.

3. De M&M’s voor de Belgische markt worden gemaakt in de fabriek in de Franse Elzas, geleid door de Belg (en Antwerpenaar) Tom Leemans.

4. Bij een op de vier gezinnen in ons land wordt M&M’s in huis gehaald.

mars

Tekst: William Visterin

“Deze website maakt gebruik van bestanden (zoals cookies) en andere technologieën. Door verder te surfen stemt u in met het gebruik hiervan."
Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close