Werken als expert bij de marktleider in land- en tuinbouw

0
1155

Groep AVEVE wordt Arvesta

Na meer dan honderd jaar geschiedenis bereikt Groep AVEVE een nieuwe mijlpaal: de grootste fullservice-partner in land- en tuinbouw heet voortaan Arvesta. “Niet alleen onze merken, maar ook onze mensen zullen elkaar versterken”, stelt CEO Eric Lauwers.
TEKST: MARK Magazine

Na meer dan honderd jaar geschiedenis bereikt Groep AVEVE een nieuwe mijlpaal: de grootste fullservice-partner in land- en tuinbouw heet voortaan Arvesta. “Niet alleen onze merken, maar ook onze mensen zullen elkaar versterken”, stelt CEO Eric Lauwers.

Voor alle duidelijkheid, de AVEVE-merken en vertrouwde AVEVE-winkels blijven hun naam behouden. “Arvesta is een overkoepelende naam die al onze merken vertegenwoordigt en verenigt”, verduidelijkt Eric Lauwers. De oefening van de nieuwe merknaam begon twee jaar geleden met het uittekenen van de nieuwe, strategische toekomst. “We willen ook de consument laten genieten van onze agrarische expertise”, vertelt Lauwers. “Hiervoor hebben we de expertise van onze 1.900 medewerkers, 200 franchisenemers en 40 sterke lokale merken verenigd als expertisecentrum. Een nieuwe overkoepelende naam helpt ons om de slagkracht van een eengemaakte groep ten volle te benutten.”

Innovatie

Expertise staat hierbij centraal. “Arvesta is een sterke groep met veel in-house expertise, in dierenvoeding, land- en tuinbouw, machines, bloem voor thuisbakken en retail met onze winkels voor tuin-, dier- en bakplezier”, klinkt het. “Achter onze meer dan veertig merken, staan medewerkers. Zij weten als experts wat nodig is om samen met onze boeren en tuinders te groeien en onze consumenten nog beter te adviseren.”

Arvesta omvat volgens Lauwers drie boodschappen: Arvus, de Latijnse naam voor ploeg;  Harvest, dat verwijst naar oogst en Invest, dat duidt op investeren in mensen, merken en innovatie. “Door de expertise van onze sterke merken te verenigen, kunnen we nog meer aan innovatie doen. En dat is noodzakelijk om te kunnen blijven meegaan in de landbouw van morgen”, meent hij.

Lauwers  haalt enkele voorbeelden aan. “Vandaag doen we dit al met bijvoorbeeld het mobiel gotensysteem van Hortiplan en onze voederadditieven van AVEVE Biochem. Onze expertise gaat zelfs tot in Canada, Amerika en het Midden-Oosten”, stelt hij. “Bij AVEVE Zaden gebruiken we dan weer drones voor de zaaigraanselectie.”

Employer brand

Innovatie is de toekomst van de groep. “Daarom investeren we de komende drie jaar meer dan 100 miljoen euro in een overkoepelende IT-infrastructuur, de modernisering van de productiesites en de ontwikkeling van nog meer landbouwinnovaties.”

Wat betekent dit voor de werknemers?  “Niet alleen onze merken, maar ook onze mensen zullen elkaar versterken. Zij zullen nog meer kansen krijgen en een betere interne mobiliteit zal hiertoe bijdragen. We willen een echte employer brand zijn. Onze mensen moeten zich trots voelen om voor Arvesta te werken.”

www.arvesta.eu

 

TEKST: MARK Magazine